איך לנהל תקציב בקובץ אקסל

ניהול תקציב משפחתי בקובץ אקסל הינה השיטה הנוחה והטובה ביותר כיום, על מנת להגיע למקסימום שליטה ויסודיות במינימום עבודה.

ייעודה העיקרי של התוכנה הנו חישוב והצגת ערכים מתמטיים תוך שימוש בנוסחאות פשוטות ובסיסיות ועד נוסחאות מורכבות מרובות ערכים לשימושים שונים ומגוונים.

היופי העיקרי בתוכנה זו הנה הנגישות ויכולת השימוש עבור כולם.

היא יכולה לשמש משפחה ללא כל אוריינטציה לטבלאות לנהל את התקציב המשפחתי בעזרת כמה עמודות בודדות ונוסחת SUM אחת, והיא יכולה לשמש חוקרים בניתוח נתונים והשוואות בין ריבוי נתונים.

יתרונות האקסל

  1. ידידותית וקלה לתפעול.
  2. גמישה ובעלת התאמה מדויקת לצרכים וליכולות של כל אחד.
  3. ניתן להתחיל מטבלה בסיסית ועם הזמן לפתח עוד ועוד.
  4. ניתנת לשיתוף ועבודה במקביל.
  5. ניתן לייצא טבלאות פירוט מהבנק לאקסל ואז לעבוד עליהן.
  6. מדריכים רבים ברחבי הרשת.
  7. מעל מאות פונקציות (!) ולכן השמיים הם הגבול.

 

טבלת אקסל לניהול הוצאות

איש חכם אמר פעם ש”כל תוכנית טובה מתחילה באקסל”. צודק

ועוד אחד שאמר “שהסוד להצליח הוא עבודה שיטתית ומסודרת לאורך זמן”. גם צודק

אז מה נשאר?

לשלב את העבודה השיטתית והמסודרת בקובץ אקסל ואנחנו מסודרים.

או בקיצור: לבנות טבלת אקסל

עומס הנתונים כיום הוא עצום, נתון המקשה מאוד על תהליך המעקב ושמירה על התקציב.

  • פירוט עו”ש – ולפעמים יותר מעו”ש אחד
  • שני כרטיסי אשראי – וזה עוד במקרה הטוב רק שניים
  • קניות במט”ח – כאשר ההורדה בפועל הינה רק חודש הבא
  • צורות תשלום מגוונות – צ’קים , ביט, פייבוקס, פייפל ועוד שאר ירקות והפתעות.

להורים שלנו היה מזומן- וזהו. יש בכספת או אין.

כמה קל, פשוט והכי טוב- ניתן לשליטה ומעקב.

כיום מישהו צריך לעשות סדר בכל ההוצאות הללו ועדיף מאוחר מאשר להמשיך להתעלם. ואם קשה אפשר גם להתחיל ממשהו אחד וקטן ולאט לאט עם הזמן והניסיון להוסיף עוד.

(יתרון מספר 3 של אקסל- מתחילים ממשהו פשוט ובסיסי ועם הזמן מוסיפים עליו)

לדוגמא ניתן להכין רק טבלה לכלל ההוצאות שאינן באשראי, ומאוד קל ללכת לאיבוד במעקב אחריהן כגון: ביט, פייבוקס, פייפל, עסקאות מט”ח וצ’קים.

עמודה אחת של תאריך ביצוע העסקה, עמודה של אופן התשלום (צ’ק, ביט), עמודה עבור מה, עמודה של סכום ועמודה של שיוך תקציבי (טיפוח, שיעור פרטי או וועד גן).

טבלת אקסל פשוטה לניהול תקציב הוצאות

מה נרוויח מטבלה פשוטה שכזו?
  1. שליטה על ההוצאות לפי סעיפים תקציביים. (הגיע הזמן לדעת כמה באמת הולך על בייביסיטר כל חודש)
  2. ריכוז לפי אופן תשלום לביקורת על הורדות האשראי (עם כל הכבוד לחברות האשראי- כמה היו להן טעויות פעם או פעמיים בעבר…)
  3. שליטה על ההוצאות המהלך החודש.

ניהול תקציב משפחתי בקובץ אקסל

עכשיו רק נשאר להלביש את כל הטוב הזה על הניהול התקציב המשפחתי שלנו. ואנחנו מסודרים.

לחצו כאן להורדת קובץ אקסל בסיסי לניהול התקציב המשפחתי.

ניתן לשנות או למחוק סעיפים תקציביים על מנת שההתאמה תהיה מדויקת ככל שניתן (חשיבות ההתאמה האישית של ניהול תקציב הינה קריטית להצלחתו!).

השלב הראשון יהיה למלא את עמודת התקציב לפי איסוף המידע שערכתם. כמובן שתמיד נתחיל מהוצאות החובה הקבועות ולאט לאט נרד בסעיפים.

רוב הסיכויים שבשלב הראשון של הזנת הנתונים תגלו שאתם מוציאים בכל חודש יותר כסף מאשר אתם מכניסים. (כמו 70% מכלל האוכלוסייה).

צרת רבים חצי נחמה? לא במקרה הזה

הבשורות הטובות הן שאתם כבר בשלב הראשון לתיקון המצב.

עכשיו רק צריך מטרה שווה לשאוף אליה כדי שזה יצליח (טיול מחוף לחוף בקראוון בארה”ב?) אבל גם קניית בית, סגירת מינוס או טיול בת מצווה מספיק, והמוטיבציה כבר תרקיע שחקים.

זמן טוב להתחיל לנקות מהחיים שלכם הרגלי צריכה שגויים ובאמת להבין מה אנחנו צריכים ומה לא (על כלכלה אקולוגית כבר דיברנו?).

לראות סוף סוף את התמונה הגדולה, להבין לאן הולך הכסף, למה הוא הולך לשם, ואיפה ניתן להוריד או להוסיף בתקצוב החודשי.

עדיין לא בטוחים איך להתחיל?

השקיעו עוד 4 דקות בקריאת המאמר “בניית תקציב משפחתי ב-5 שלבים” על מנת להשלים את התהליך.

וכמובן אם יש שאלות נוספות מוזמנים תמיד ליצור קשר ונשמח לעזור.

רק להתחיל, ממשהו.

לפעמים אנו משותקים מהפחד של עבודה כל כך רבה וכל כך קשה שאנחנו אפילו לא מתחילים, וחבל כי לפעמים ההתחלה דווקא גורמת לנו להבין שהשד לא כזה נורא ואפילו דיי חביב.

בהצלחה!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email